Είναι ο αφέντης του σήμερα, δούλος των αναγκών του αύριο;

Skyscrapers

Η φιλοσοφία της Imagin Facility Management για τη συνεργασία. Πως οικοδομούνται σχέσεις εμπιστοσύνης και ποια τα βήματα για την ικανοποίηση των αναγκών των πελατών! Ο Αλέξανδρος Θεοδωρακόπουλος, CEO της εταιρίας, μας εξηγεί:

Αρκετά χρόνια πριν, σε ένα συνέδριο σχετικά με το FM, είχα ακούσει κάποιον ομιλητή να τονίζει ότι η ανάγκη για εξειδικευμένη διαχείριση  των εγκαταστάσεων ανακαλύφθηκε από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, σε μία προσπάθεια να περιορίσουν το κόστος παραγωγής.

Τότε μου είχε φανεί λογικό μια και πρόκειται για έναν έντονα ανταγωνιστικό κλάδο, όπου και η παραμικρή λεπτομέρεια μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Μερικά χρόνια αργότερα, συνειδητοποίησα ότι ουσιαστικά το FM άρχισε από τότε που άνθρωποι με εκτάσεις & ακίνητα στην ιδιοκτησία τους, χρειάζονταν κάποιον ή κάποιους να φροντίζουν την περιουσία τους, ενώ εκείνοι ασχολούνταν με οτιδήποτε που η ανάγκη, το καθήκον, η περιέργεια, το πάθος ή το συμφέρον τους καλούσε.

Αν με ρωτούσατε για το τι πιστεύω ότι έχει αλλάξει μέσα σε αυτούς τους αιώνες, θα απαντούσα «δύο πράγματα». Η τεχνολογία και το εύρος των παρεχόμενων υπηρεσιών. 

Δεν σκοπεύω, πάντως, να αναλύσω κάποιο από τα δύο και εύχομαι να το κάνω μια άλλη στιγμή. Γιατί αυτό που θεωρώ πρωτεύον είναι να εστιάσω σε μία παθογένεια της ελληνικής, κυρίως, αγοράς όπου ο πελάτης είναι ο αφέντης και ο πάροχος ο σκλάβος, όπως δηλαδή συνέβαινε κατά τους περασμένους αιώνες…

Άποψή μου είναι ότι για να καταφέρει ένας κλάδος ταχύτατα αναπτυσσόμενος παγκοσμίως να αποκτήσει τη δυναμική που πρέπει, είναι απαραίτητη η συνεργασία πελάτη - παρόχου στα περισσότερα από τα στάδια της κάτωθι διαδικασίας.

  • Καταγραφή των αναγκών του οργανισμού
  • Μέτρηση υφιστάμενου κόστους (άμεσου και έμμεσου)
  • Καθορισμός ποιοτικών στόχων (προδιαγραφές)
  • Προσδιορισμός του προσδοκώμενου οικονομικού αποτελέσματος 
  • Εκπόνηση τεύχους διαγωνισμού
  • Κριτήρια συμμετεχόντων 
  • Αξιολόγηση προτάσεων
  • Επιλογή συνεργάτη
  • Υλοποίηση του έργου
  • Συνεχής παρακολούθηση και βελτίωση της συνεργασίας 

Αντιλαμβάνομαι ότι οι περισσότεροι οργανισμοί δυσκολεύονται να παραδεχθούν ότι δεν γνωρίζουν καλά τι ακριβώς χρειάζονται από τα ‘ράφια’ της υπεραγοράς υπηρεσιών που οι εταιρείες FM τους προσφέρουμε. Αρκετές φορές μου έχει τύχει να με καλέσουν για μία συγκεκριμένη ανάγκη και τελικά η συμφωνία να κλείσει με ένα εντελώς διαφορετικό μίγμα υπηρεσιών.

Πρόσφατο παράδειγμα η συζήτηση - μεταξύ άλλων - για την προμήθεια ειδών super market μέσα από την εταιρεία μας που κατέληξε σε καθημερινό φρέσκο πρωινό για τους 100 περίπου εργαζόμενους του πελάτη, με σημαντική, μάλιστα, μείωση του κόστους!
Όπως σε όλους τους κλάδους, είναι πολύ σημαντικό να δίνεται ο λόγος στους επαγγελματίες και να προσδιορίζεται από κοινού με τους πελάτες το πλαίσιο των υπηρεσιών, έτσι ώστε να προκύπτει η μεγαλύτερη δυνατή αξία από κάθε πτυχή της μετέπειτα συνεργασίας.

Η εταιρεία μας έχει μάθει να ακούει, αλλά έχει επίσης μάθει να διεκδικεί να ακούγεται πάντοτε με τελικό στόχο τη μέγιστη ικανοποίηση του πελάτη, χωρίς ‘γκρίζες ζώνες’ και αίσθημα κοροϊδίας.

Οποιαδήποτε πρότασή μας έχει τη βάση της στη φιλοσοφία να εξελίξει και όχι να καταργήσει κάτι ήδη επιτυχημένο. Γι αυτό το λόγο, διατηρούμε συνεργασίες που μετρώνται σε δεκαετίες και κοιτάζουμε όλους όσους μας εμπιστεύονται στα μάτια.
Στην IMAGIN θέλουμε διαρκώς να μαθαίνουμε. Και χρησιμοποιούμε τη γνώση αυτή προς όφελος των συνεργατών μας χτίζοντας μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης και ειλικρίνειας.

Αλέξανδρος Θεοδωρακόπουλος
Διευθύνων Σύμβουλος
IMAGIN FACILITY MANAGEMENT